• Czy prawdą jest, że jesteś tym co jesz?

    Czy naprawdę uważasz, że jesteś tym co jesz?  Co to dokładnie oznacza? Jak to działa?

    zdj M

    Życie to wzrost i regeneracja organizmu

    Czy wiesz, że organizm przez całe swoje życie potrzebuje ciągłych dostaw energetycznych i odżywczych do między innymi budowy i regeneracji wszystkich komórek, tkanek i narządów całego organizmu?
    Stare i zniszczone komórki, są usuwane, a na ich miejsce tworzone są nowe. Aby nowa komórka dokonała swojego podziału prawidłowo (proces podziału to proces powstawania nowych komórek z komórek macierzystych) i aby była ona zdrowa oraz dobrze funkcjonowała, musi mieć zapewnione odpowiednie składniki odżywcze.

    Niedobór prawidłowych substancji odżywczych w organiźmie i jego konsekwencje

    Jeżeli w organizmie człowieka występują jakieś niedobory, to podział komórek może nie przebiegać prawidłowo,  a to wiąże się z tym, że takie komórki są dużo słabsze i nie spełniają prawidłowo swoich funkcji. Są bardziej narażone na ataki bakterii, wirusów, grzybów czy też pasożytów. W takiej komórce mogą nawet powstać mutacje DNA prowadzące do zmian nowotworowych.
    Aby tego uniknąć należy codziennie dostarczać odpowiednich składników odżywczych organizmowi. Damy mu wtedy możliwość prawidłowego wzrostu, rozwoju i regeneracji wszystkich komórek.

    Oto kilka uniwersalnych zasad zdrowego odżywiania:

    1. Jedz dużo warzyw i owoców – jednak postaraj się aby warzywa przeważały w diecie
    2. Spożywaj posiłki w miarę regularnie – jednak wtedy gdy poczujesz lekki głód
    3. Dbaj o różnorodność posiłków
    4. Spożywaj chleb i makarony z mąki z pełnego przemiału
    5. Unikaj wysoko przetworzonych produktów
    6. Ogranicz cukier i unikaj sklepowych słodyczy
    7. Jeżeli spożywasz mięso to staraj się je ograniczyć a na pewno nie spożywać go codziennie
    8. Pij dużo wody (ok. 30 ml na kg masy ciała) – najlepiej z cytryną lub szczyptą soli aby dobrze nawodnić organizm
    9. Spożywaj tłuszcze roślinne na zimno
    10. Codziennie dostarczaj organizmowi Niezbędnych Nienasyconych Kwasów Tłuszczowych:
    a) Jednonienasycone kwasy tłuszczowe (omega 9)
    b) Wielonienasyconych kwasów tłuszczowych (omega 3 w tym: ALA, EPA, DHA; oraz omega 6 w tym: LA, AA)
    Aby zobaczyć podział NNKT i źródła ich występowania kliknij TUTAJ.
    11. Ogranicz smażenie a jeżeli to robisz to jedynie na oleju kokosowym, maśle klarowanym lub smalcu.

    Wszelkie zmiany powinny być wprowadzane stopniowo – Twój organizm będzie ci wdzięczny 🙂

    Komórki poszczególnych narządów mają zróżnicowany cykl długości swojego życia.

    Długość życia komórek ludzkiego organizmu przedstawia poniższy obrazek:

    cykl życia komórek organizmu ludzkiego

    długość życia komórek poszczególnych organów

    Pamiętaj, twoje ciało tworzy nowe komórki z tego co jesz !
    To co jesz staje się tobą !

     

    Autor artykułu: Justyna Brzezińska

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *